WELCOME TO CASSIE COMMUNITY INDONESIA
캐시 커뮤니티에 오신 것을 환영합니다

If you all want to request something, you can post comment! we will try to find what you want

Announcement ♥



seolleimmini

• FOLLOW Us Here! •
Ikuti blog ini, caranya : Klik "sign in" dibawah-nya untuk bergabung dengan kami, atau klik [follow blog] di Blogger Navigator [Navigasi Blogger] diatas-nya :)

• ADD CASSIE COMMUNITY ON FACEBOOK AND FRIENDSTER •
Friendtster CC
Facebook CC


Klik Banner diatas untuk Penjelasan Cassiopeia

Always Together with TVXQ
Mohon untuk Cassiopeia Indonesia meninggalkan pesan untuk TVXQ

Kamis, 13 Agustus 2009

[NEWS] SM Entertainment’s application for trademark rights with Dong Bang Shin Ki on 5th August


SM Entertainment has once again applied for the trademark rights for Dong Bang Shin Ki.

It is known that SM Entertainment had gone to apply for continuation of trademark rights for the name ‘Dong Bang Shin Ki’ at the Korea Industrial Property Rights Information Service (KIPRIS) on 5th August together with 3 other names.

Currently the company is in a lawsuit with Dong Bang Shin Ki 3 members Xiah JunSu, Micky YooChun and Hero JaeJoong, and this application has brought up different interpretations from music experts.

With the case of SM Entertainment applying for trademark rights for the name, especially since there was once in 2004 SM has refused to do so for 東方神起, much interests are roused as to the intention behind the act.

SM Entertainment also applied for trademark rights of other groups like Super Junior and So Nyeo Shi Dae on 4th August.

One music industry expert said, “Applying for the trademark rights for the singers in your own company is a natural thing. Sometimes it has been taken as a sensitive issue by many.”

Another said, “The company has the right and this is a natural thing to do. It shouldn’t be seen as a bad intention.” While another said, “Dong Bang Shin Ki is a group that is wellknown throughout Asia and Korea. If the trademark rights are abused, it is damaging to their image. There was a problem of disbanding some time back. But it is true that the sensitive time comes when the company applies for trademark rights to the name.”


credit: sookyeong @ kbites + dbsknights
shared by: CC

Indo Trans:
SM Hiburan sekali lagi telah diterapkan untuk hak merek dagang untuk Dong Bang Shin Ki.

Diketahui bahwa SM Entertainment telah mengajukan permohonan untuk kelanjutan hak merek dagang untuk nama 'Dong Bang Shin Ki' di Korea Hak Kekayaan Industri Layanan Informasi (KIPRIS) pada tanggal 5 Agustus bersama-sama dengan 3 nama lainnya.

Saat ini perusahaan tersebut dalam perkara hukum dengan Dong Bang Shin Ki 3 anggota Xiah JunSu, Micky YooChun dan Hero JaeJoong, dan aplikasi ini telah membawa atas interpretasi dari para ahli musik.

Dengan kasus SM Hiburan permohonan hak merek dagang untuk nama, terutama karena pernah pada tahun 2004 SM telah menolak untuk melakukannya untuk东方神起, banyak kepentingan yang roused mengenai maksud di balik bertindak.

SM Entertainment juga diterapkan untuk hak merek dagang dari kelompok lain seperti Super Junior dan So Nyeo Shi Dae pada 4 Agustus.

Industri musik satu ahli berkata, "Menerapkan untuk hak merek dagang untuk singers di perusahaan Anda sendiri adalah hal yang wajar. Kadang-kadang telah diambil sebagai isu sensitif oleh banyak orang. "

Lain berkata, "Orang yang mempunyai hak dan alam ini adalah sesuatu untuk dilakukan. Ia tidak boleh dilihat sebagai niat buruk. "Sementara yang lain berkata," Dong Bang Shin Ki adalah sebuah grup yang wellknown di seluruh Asia dan Korea. Jika hak-hak merek dagang yang disalahgunakan, adalah mereka merusak gambar. Terjadi masalah disbanding beberapa waktu kembali. Tetapi memang benar bahwa waktu datang bila perusahaan berlaku untuk hak merek dagang ke nama. "

Tidak ada komentar:

Posting Komentar