WELCOME TO CASSIE COMMUNITY INDONESIA
캐시 커뮤니티에 오신 것을 환영합니다

If you all want to request something, you can post comment! we will try to find what you want

Announcement ♥



seolleimmini

• FOLLOW Us Here! •
Ikuti blog ini, caranya : Klik "sign in" dibawah-nya untuk bergabung dengan kami, atau klik [follow blog] di Blogger Navigator [Navigasi Blogger] diatas-nya :)

• ADD CASSIE COMMUNITY ON FACEBOOK AND FRIENDSTER •
Friendtster CC
Facebook CC


Klik Banner diatas untuk Penjelasan Cassiopeia

Always Together with TVXQ
Mohon untuk Cassiopeia Indonesia meninggalkan pesan untuk TVXQ

Sabtu, 18 Juli 2009

[NEWS] All TVXQ Members’ Fancafes Swept The Fan Cafe Top Ranking



I BEG you not to start a war or anything regarding this article. We all know TVXQ is made of 5 members, they have their very own charisma to attract people to love the group’s works.

Rank is just a rank and article is just an article. SYC admins love all members of TVXQ, apart from our site name is SharingYooChun.

If anyone writes offensive comment here, be sure that we’ll delete your comment before you can say “BINGO!”

(We DBSKnights staff love the boys too. So please no bashing or offensive comments, ok?^^~)

More than 300,000 members joined Junsu fancafe, boasted his individual fancafe to be the first on chart. The second to have most members in his fancafe is Yoochun. Jaejoong followed behind, and continue with Yunho and Changmin.

In this chart, TVXQ successfully knocked down other local male group and gets its winning. TVXQ is the only group whose all 5 members get more than 200,000 people in each fancafe. Junsu and Yoochun hold 330,000 members and 310,000 members respectively. Both Jaejoong and Yunho get 230,000-ish members in each fancafe while Changmin holds 200,000.

G-Dragon of Big Bang which occupies 6th place get over 110,000 members

On top 10 the line up asides from 5 members of TVXQ and G-Dragon, there are Super Junior’s Heechul, Eunhyuk, Donghae, and SS501’s Hyeon Joong.

This chart aims to grade all fanclub’s recent most important member of each teen group and is up both in Daum and Naver which are the biggest portal site in South Korea.

Of course, netizens can not just connect the result of this chart directly to the scale of each group member’s popularity, as the number resulted is not released officially and the counting is not done physically (T/N: just an estimation). Even some fancafes’ members called the chart as an “absurd chart”.

Nevertheless, this popularity measurement chart still gathers a lot of netizens’ attention.

The uniqueness of this chart is to measure the popularity of each member and not the group. Especially to see the recent trend spreads, that there are many member solo activities being held.

One admin of a large fanclub said, “Young generation nowadays tend to prefer individual activities of a member than in the group. Thus, it becomes so natural that idol group’s members also put their solo activities first above the group activities. There is recently a case that a fan of an individual member overwhelmed the group of his/her favorite member.”
Source: SportsHanKook
Trans: sharingyoochun@wordpress
Shared by: DBSKnights

Indo Trans
Lebih dari 300.000 anggota yang tergabung Junsu fancafe, boasted his fancafe individu untuk menjadi yang pertama pada tabel. Kedua untuk memiliki banyak anggota di fancafe adalah Yoochun. JaeJoong mengikuti di belakang, dan lanjutkan dengan Changmin dan Yunho.

Dalam grafik ini, TVXQ berhasil knocked down lokal lainnya laki-laki dan kelompok yang mendapat kemenangan. TVXQ adalah kelompok yang hanya 5 semua anggota mendapatkan lebih dari 200.000 orang di masing-masing fancafe. Junsu dan Yoochun terus 330.000 anggota dan 310.000 anggota masing-masing. JaeJoong Yunho baik dan mendapatkan 230.000-ish anggota di setiap fancafe sedangkan Changmin berpendapat 200.000.

G-Dragon dari Big Bang 6. Menduduki tempat yang lebih dari 110.000 anggota mendapatkan

Di atas 10 baris atas selain dari 5 anggota TVXQ dan G-Dragon, ada Super Junior's Heechul, Eunhyuk, Donghae, dan SS501's Hyeon Joong.

Grafik ini bertujuan untuk semua grade fanclub yang paling penting dari masing-masing anggota kelompok remaja dan di atas kedua Daum dan Naver yang merupakan situs portal terbesar di Korea Selatan.

Tentu saja, netizens tidak bisa menghubungkan hasil ini grafik langsung ke skala dari masing-masing anggota grup popularitas, seperti nomor dihasilkan tidak dirilis secara resmi dan penghitungan tidak dilakukan secara fisik (T / N: hanya perkiraan). Bahkan beberapa fancafes' anggota disebut grafik sebagai "mustahil grafik".

Namun demikian, popularitas pengukuran grafik ini masih mengumpulkan banyak netizens perhatian.

Keunikan dari grafik ini adalah untuk mengukur popularitas dan tidak setiap anggota grup. Terutama untuk melihat kecenderungan menyebar baru-baru ini, bahwa ada banyak anggota solo kegiatan dilaksanakan.

Salah satu admin yang besar fanclub berkata, "generasi muda saat ini cenderung memilih kegiatan masing-masing anggota dari dalam grup. Dengan demikian, maka alam yang menjadi idola dari anggota kelompok juga menempatkan solo pertama kegiatan di atas kegiatan kelompok. Ada kasus yang baru-baru ini seorang penggemar dari seorang individu anggota kelompok kewalahan dia anggota favorit. "

Tidak ada komentar:

Posting Komentar